دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴

نخستین اجرای کوراتت زهی تهران در تالار رودکی

شاهین فرهت

نخستین کنسرت گروه موسیقی کوارتت زهی تهران به سرپرستی شاهین فرهت امروز دوم اسفندماه در بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، شاهین فرهت در خصوص کم و کیف برگزاری این کنسرت به سینما پرس گفت: در جلسه ای که در خصوص چگونگی برنامه ریزی جشنواره موسیقی فجر داشتیم پیشنهاد اجرای کوارتت زهی تهران که اعضای آن از دانشجویان موسیقی هستند را در بخش جنبی موسیقی ارکسترال مطرح کردم که مورد قبول واقع شد؛ بر همین اساس نخستین کنسرت این گروه موسیقی امروز از ساعت 21 در تالار رودکی برگزار می شود.

این آهنگساز به قطعاتی که توسط این گروه اجرا می شود اشاره کرد و گفت: رپرتواری که برای برگزاری کنسرت کوارتت زهی درنظر گرفته شده است؛ دربرگیرنده قطعاتی از کوارتت زهی شماره 15 در ری مینور اثر موزارت و آثاری از بتهوون و هایدن است و همچنین قرار است کوارتت زهی شماره 4 خودم نیز در این کنسرت اجرا شود.

فرهت با اشاره به اجرای "ارکستر زهی کمیتاس" از ارمنستان تصریح کرد: این ارکستر به رهبری رازمیک اوحانیان از کشور ارمنستان روز پنج شنبه در چهارمین روز از جشنواره درتالار رودکی به صحنه خواهد رفت این گروه قرار است قطعاتی از لوریس چکناواریان و سمفونی تهران من را اجرا کند.

لازم به ذکر است بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر ازتاریخ 2 تا 8 اسفندماه برگزار می شود.


انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.